beatricelundell

DU DUGER

Kategori: Allmänt

 
Alla kanske inte har så bra självkänsla. Vissa har okej, men vill ha bättre. Det är inte alltid lätt att man kan säga "jag duger precis som jag är" det finns gånger, mer eller mindre, då vi klankar ner på oss själva. "fan jag klarade inte provet, jag suger", "Jag kommer aldrig få nya vänner, det är inte lönt att försöka" , jag är nog ingen bra person, osv. 
 
Men nu ska du ändra tankesätt. Varje dag du tittar dig i spegeln ska du säga "Jag älskar dig, du duger precis som du är. Du är en bra person. Det gör inget om du gör misstag, det gör alla. för det är ju sant. du duger precis som du är. ingen är som du. så försök inte att vara någon annan, för du är lika bra, precis lika bra. 
 

Att du är snäll mot andra stärker också självkänslan. Det är dom som mobbar och är elaka som har dålig självkänsla. Dom måste trycka ner andra för att själva må bra. Är du snäll så stärker det din självkänsla. För då gör du något bra. Du gör något världefullt. Du är snäll för at du är en bra person. 
 

Det gör inget om du gör misstag. Det gör inget om du inte klarade provet, råkade glömma en sak. För alla gör misstag. Det är mänskligt. klanka inte ner på dig själv för det.  DU ÄR BRA! 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: